×

A Friv5Online mindig is egyjátékos stúdió volt – debütáló fejlesztése, a Grim Dawn méltónak bizonyult a Diablo III és  a Path of Exile hátterében , és méltán tartják az elmúlt évtized egyik legjobb ARPG-jének. Annál meglepőbb volt egy új Friv5Online projekt bejelentése : ez nem egy újabb "diabloid", hanem egy városépítő szimulátor középkori környezetben.   

A Grim Dawntól a  Farthest Frontier névre keresztelt újdonság megkapta az eredeti motort (amelynek első iterációit még a Titan Questben használták), és a szerzők precíz hozzáállását: a stratégia valósághű játékmenetet ígért, számos olyan tényezőt figyelembe véve, amelyek növelik a a történések megbízhatósága. A feladat nehéz, de kivitelezhető, a köztes eredmény pedig már most összefoglalható – osztjuk meg benyomásainkat a Farthest Frontierről a korai hozzáférésben.  

Ha megpróbálja besorolni a városépítő szimulátorokat, könnyen észreveheti ennek a műfajnak a két alosztályra való felosztását, amelyek különböznek a játékos motivációjának megközelítésében. Vannak olyan stratégiák, mint a Tanácsköztársaság , ahol a termelési láncok fejlesztése áll az élen, és a polgárok igényeikkel másodlagos szerepet töltenek be; és vannak olyan játékok, ahol éppen ellenkezőleg, a lakosok túlélése kulcsfontosságú feladat, és a játékosok cselekedetei mindig a város lakosságának igényein alapulnak (a legszembetűnőbb példa a Banished ).  

A legtávolabbi határ az alfajhoz tartozik, ahol az első helyen nem a termelés, hanem a populáció áll. Sok múlik egy hétköznapi polgár jólétén - nem elég a legegyszerűbb kéréseit kielégíteni: meleg lakhatást és elegendő élelmet biztosítani. Minél nagyobb a város, annál fontosabbak a magasabb szintű igények: ruha és cipő, oktatás, orvostudomány, a környezet szépsége. Másrészt olyan dühös hardcore-t, mint a Banishedben, itt nem találni. Ott az első telet veszteség nélkül befejezni a lakosság körében komoly próbatétel volt, amivel egy ritka kezdő is meg tudott birkózni, de itt minden kimértebben és nyugodtabban történik - nem valószínű, hogy kihal a város, még akkor sem, ha az embert állandóan eltereli az alapok megtanulása. a játékmenetről.

Időt kell szánnia a tanulásra - túl sok árnyalat van itt, és néhány funkció még a műfaj szakértőit ​​is kellemesen meglepheti valósággal. Például létezik a dolgok és erőforrások "tisztességes" mozgása és tárolása. Minden tárgyat, legyen az eszköz, ruha, fegyver, élelmiszer vagy erőforrás-egység, nem egy virtuális raktárban tárolunk, ahová minden épület és lakó azonnal hozzáfér, hanem egy meghatározott helyen, ahonnan el kell szállítani. rendeltetési helye elfogyasztás vagy tokba helyezés érdekében.

Ez a szabály még a kereskedésben is működik – az aranyrudat a piacra kell szállítani, mielőtt kicserélnék őket a látogató kereskedőkkel. Szigorúan véve az arany itt nem csak egy valuta, hanem egy külön típusú erőforrás, amelyet legjobb biztonságos helyen tárolni, távol a portyázóktól.

Az élelmiszerek esetében sem minden egyszerű: a kivont élelmiszer idővel romlik, ezért jobb, ha előre átgondolja a tárolás és szállítás legjobb módjait - a hideg pincék és a pácoláshoz szükséges hordók segítenek. Annak érdekében, hogy a lakók ne vesztegetik az idejüket a raktárakba szaladgálással a háztartási készletek feltöltésére, érdemesebb városi piacot építeni, ami többek között az adóbevételt is növeli.

Általában véve a Farthest Frontier éppen az egyes szerelők alapos tanulmányozása miatt emelkedik ki a műfaj többi képviselőjének hátteréből. Vegyük ugyanazt a mezőgazdaságot: nem emlékszem részletesebb megvalósításra a várostervezési stratégiában. A dolog nem korlátozódik a tábla alatti hely banális megtisztítására és a vetésre szánt növények kiválasztására - a jövőbeni betakarítást olyan tényezők befolyásolják, mint a talaj kövessége, agyag- és homoktartalma, a gyomok száma és az egyes vetéstípusok. csaknem egy tucat tulajdonsággal rendelkezik, mint például a fagyállóság és az érési idő.

Érdekes módon az ilyen részletezés nem zavarja és bonyolítja annyira a játékot, amiért a kezelőfelületnek és a statisztikának köszönhetjük. Számos grafikont és jelentést kínálunk, amelyek segítenek megtalálni a szűk keresztmetszeteket a városfejlesztésben anélkül, hogy minden épületet és minden alkalmazottat személyesen meg kellene vizsgálniuk.

Itt egyszerűen szemügyre veheti a település életét, ahol minden polgárnak megvan a maga elfoglaltsága, aminek köszönhetően nem bolyong a város utcáin, extrák látszatát keltve, hanem valóban üzletel - ez a sokak által kedvelt öröm. az ilyen játékok nem ment el. Itt azonban nem minden olyan zökkenőmentes, bár a problémák megoldhatónak tűnnek, figyelembe véve, hogy csak „korai hozzáférés” áll előttünk.

Például a szállított tárgy típusa semmilyen módon nem jelenik meg: egy csomó tűzifa és egy vekni kenyér megjelenésében nem különbözik - a hordozónak nincs semmi a kezében, és megtudhatja, hogy egy lakó visz valamit csak egy adott karakterre kattintva. Apróságnak tűnik, de zavarja az elmélyülést, különösen a részletekre való ilyen dicséretes odafigyelés hátterében.

Nem a legjobb oldalról mutatja magát és a grafikát. A Farthest Frontier motorja  , hadd emlékeztessem önöket, nem újdonság, ami maximális közelítésnél különösen jól érzékelhető - a második rész idejéből rögtön a Stronghold jut eszébe. Érdekes módon nem a legszebb kép sem riad vissza a számítógépes erőforrások felemésztésétől - jobb, ha kikapcsolja a füves kijelzőt, ha nem akarja folyamatosan hallani a teljes kapacitással működő hűtők morgását. 

De ha ezek a problémák csak a foltokkal megoldott optimalizálás kérdései, akkor a kép általános lustasága sokkal bosszantóbb. Az épületek szerkezetükben nem sokban különböznek egymástól, és ugyanazon a színpalettán vannak megrajzolva, így nehéz szemre találni a megfelelő épületet - emlékezni kell a házak elhelyezkedésére. Egy másik bosszantó dolog, amit érdemes megemlíteni, a telep lassú, véleményem szerint fejlődési üteme. Amikor semmi érdekes nem történik, a következő mérföldkőre (például új épületek és technológiák feloldása vagy a telepesek érkezése) várni unalmas – még az időgyorsító funkció sem sokat segít.

A falu életét élvezet nézni: a kimért játékritmus lehetővé teszi, hogy ezt a település fejlődésének csorbítása nélkül tegyük.
Azt hiszem, nem fogok vétkezni az igazság ellen, ha azt mondom, hogy a városépítő szimulátor grafikájával kapcsolatos problémák a kisebbik rosszak. Már most, a béta tesztelés kezdetén a Farthest Frontier úgy néz ki, mint a műfaj vezető pozíciójának fő esélyese (persze, ha a középkornak szentelt városépítőket érintjük), és valószínűleg sikerülni fog. 

Ha szereted ezt a fajta szórakozást, és nem unod a középkori környezetet, akkor mindenképp próbáld ki – megéri. A Friv5Online pedig  gratulálni kell: többé nem lehet egy játék stúdiójának nevezni.

Ajánlatkérés
Álláslehetőség
14d180af61b1abccfc9585250ef60bcf